04 Ocak 2014

Kesmeşeker 1991 Dipten Ve Derinden

Kesmeşeker

Dipten Ve Derinden


1991 Kalan Müzik

01 İstanbul İstanbul
02 Tek Sorumlu
03 Hamdık, Piştik Olduk
04 S.O.S.
05 Malum Zaman Teknoloji
06 Olağan Durumlar
07 Güney Afrika'da
08 Senin İçin
09 Ben Bir Yolcuyum
10 Dipten Ve Derinden


İSTANBUL İSTANBUL

Dünyada bir şehir, şehir ki ne şehir
Londra, Paris, Roma
Bu çok farklı bir maya
Ne doğuda, ne batıda
Ben Asyadayken sen Avrupa'da
Bırakıp gitmemi isteme benden, istesem de gidemem
Sevdim bir kere! Yaşamaya devam,
İstanbul, İstanbul - neler oldu,
İstanbul, İstanbul - neler gördü,
Heryerden, herşeyden, herkesten bir parça,
İstanbul, İstanbul - herşey ortada.
Dünyanın incisi İstanbul şehrinde, bir sahiğl kahvesinde
Oturdum, bir bardak çay içmeye
İnsanlar heryerde, heryerde, heryerde, yalnızdım heryerde
Sevdiklerim kaldı geride


TEK SORUMLU

Olayların bu hale gelmesinde,
Tek sorumlu ben miyim sana göre?
Olayların bu hale gelmesinde,
Tek sorumlu ben miyim sana göre?
Sevdim seni heryerde, sevdim seni her zaman
Sevdim seni heryerde, sevdim seni her zaman
Olayların bu hale gelmesinde,
Tek sorumlu ben miyim sana göre?


HAMDIK, PİŞTİK OLDUK

Çok çok gençtim yaşım onbeşti
Bir ben vardı bende benden içeri
Şimdi artık büyüdüm bak hamdım, piştim, oldum
Değişti şimdi tüm roller,
Değişti şimdi tüm roller,
Aşık oldum, delikanlıydım
Umutlarım ve gitarım
Şimdi yine yalnızım bak sen bir var bir yoksun
Aşık oldum çaresizdim, aşık oldum çaresizdim
Cesursak, eğer cesursak
Kötü olmayı göze alabilecek kadar
O zaman iyi olmaya hakkımız var
O zaman iyi olmaya hakkımız var
Sinemalarda, kalabalıkta
Özlerim seni yalnızlıklarda
Kendim düştüm ağladım bak huysuz aşıklarla
Aşık oldum çaresizdim, aşık oldum çaresizdim.


S.O.S.

Sana ulaşmak için,
En kötü havalarda, insanlara, karmaşaya hep tahammül ettim
Şikayet değil bunlar, aksine çok memnunum,
Çünkü şu koca şehirde, aklıma huzur veren tek sen varsın.
İstanbul'un ortasında, yağmurlu iş günleri,
Akşamları telefonlar, sevgiler yüzyüze,
Biraz cesur olalım, ayrılıklar şehrinde
Şehir nimetlerine, tuzaklara - dikkat!
Bu gece radyoda eski bir şarkı,
Aklımda kaldıysa sene altmış altı,
İki koca insanız, hem ufağız hem büyük,
Bozulsa da planlar, yıkılsa da dengeler burdayız.
İstanbul'un ortasında, yağmurlu iş günleri,
Akşamları telefonlar, sevgiler yüzyüze,
Biraz cesur olalım, ayrılıklar şehrinde
Şehir nimetlerine, tuzaklara - dikkat!
S.O.S S.O.S es-O-es S.O.S


MALUM ZAMAN TEKNOLOJİ

Gitsen de dünyanın ucuna
Heryerde zaman nimetleri,
Teknoloji, yüceltti hepimizi ama yok panzehiri
Teknoloji, yüceltti hepimizi ama yok, yok panzehiri
Saat sabahın ikisi, televizyon çoktan bitti,
Şimdi herkes uykuda yorgun kentlerde,
Zaman neler getirir,
Neler, neler sence?
Şimdi herkes uykuda yorgun kentlerde
Şimdi herkes uykuda yorgun semtlerde
Olmak ya da olmamak
İşte tüm mesele,
Tedirginiz güneşli günlerde bile
Malum zaman teknoloji,
Malum zaman teknoloji,
Malum zaman teknoloji, yüceltti hepimizi
Malum zaman teknoloji, yok panzehiri
Malum zaman teknoloji, malum zaman teknoloji.


OLAĞAN DURUMLAR

Hayatımızda uçurumlar var
Aslında bunlar olağan durumlar,
Yinde de yeterli değil koşullar,
Zaman içinde yolculuklar yapar,
Okumayı sever, yazar çizer,
Günlük dertler, büyük değişimler içinde yaşar
Aslında hem ölmeye, hem gülmeye
Bilmek için dünyayı gezmeye,
Bilinmeyeni bulmaya, keşiflere çıkmaya hazırdır
Çünkü biraz çılgındır; hazırdır
Yaşama çok bağlıdır, çok bağlıdır...
Saat sabahın altısı yataktan kalkamam,
Ne kadar uğraşsam da seni aklımdan atamam,
Zaman gece yarısı; uyku girmez gözüme,
Ne kadar uğraşsam da seni aklımdan atamam,
Aklımdan atamam
Senin için ölmeye, senin için gülmeye,
Senin için dünyayı gezmeye,
Bilinmeyeni bulmaya, keşiflere çıkmaya hazırım,
Budur benim son şansım,
Hazırım, budur benim son şansım, bütün şansım
Bütün şansım...


GÜNEY AFRİKA'DA

Güney Afrika'da bir yerli
Dokunamaz beyaz kadına
Yasalar engel olur buna,
Irk ayrımı resmi politika
Apartheid, Güney Afrika'da
Apartheid, Güney Afrika'da
Güney Afrika'da bir yerli
Kızgındır Pretoria sokaklarında,
Voscö De Gama'dan bu yana
Köledir kendi toprağında
Apartheid, Güney Afrika'da
Apartheid, Güney Afrika'da
Irk ayrımına karşı direniş suçundan
Ömür boyu hapse mahkum, mahkum oldu;
Mandela, Mandela
Mandela, Mandela.


SENİN İÇİN

Seni hatırlarım,
Başka bir sen aradım,
Küçük odamda, aşk için yaptıklarım
Akşam telefonları, gazete başlıkları,
Geceleri televizyon, açık kitap sayfaları
Düşününce, aşkın uçtuğu zamanları;
Aşk için tüm yaptıklarım senin için
Sessizliği seçerdim, olsaydı eğer elimde
Ama konuşmam gerek, eninde sonunda,
Bugün herşey yolunda olabilir,
Tüm aşıklar cennettedir,
Ola ki gideriz birgün biz de cennete
Eğer düşünürsen, eğer düşünürsen, eğer;
Aşk için tüm yaptıklarım senin için
Tüm zamanım, tüm kavgalarım senin için...


BEN BİR YOLCUYUM

Ben bir yolcuyum, bir yolcu,
Birgün doğuda, birgün batıda,
Esse de rüzgar, yağsa da yağmur
Yürürüm zaten herşeye rağmen, herşeye...
Ne başındayım, ne de sonunda,
Ortasındayım, tam ortasında
Biraz koşmalı, zamana karşı
Zaman almış başını giderken uzaklara...
Nereye gidersen git, ne istersen yap
Herşey ortada, dönüp bir bak geriye,
Nereye gidersen git, ne istersen yap
Herşey ortada, çok dert var dünyada, dünyada...
Anlamanı isterim;
Bu dünyadaki herşeyin bir başı bir de sonu var,
Ne zaman sona erecek bu ayrılıklar?


DİPTEN VE DERİNDEN

Ya olduğun gibi görün
Ya da göründüğün gibi ol
Ya olduğun gibi görün
Ya da göründüğün gibi ol


Tüm şarkıların söz ve müziği Cenk Taner'e aittir.
Dipten Ve Derinden'de Söz: Mevlana

KESMEŞEKER:

Vokal, Elektrik Ve Akustik Gitar: Cenk Taner
Vokal, Bas Gitar: Tayfun Çağlar
Elektrik Gitar: Belen Ünal
Davul, Vurmalı Çalgılar: Melih Rona

Hiç yorum yok: