13 Ocak 2014

Moğollar 1994 Moğollar '94

Moğollar

Moğollar '94


1994 Ada Müzik

01 Dinleyiverin Gari
02 Issızlığın Ortasında
03 Alageyik
04 Dörde Özlem
05 Bu Dünya Bizim
06 Keşişleme
07 Sen Varsın Orada
08 Beni Hor Görme Kardaşım


DİNLEYİVERİN GARİ

....Baylar bayanlar kayacak merdiven bulamayanlar, sizlere bir manimiz var dinleyiverin gari.

Paralar oldu yeşil mani
Tanımıyor engel mani
Yok insafı imanı
Bol keriz bol enayi

Gemisini kurtaran
Fedakar ve cefakar
Kaptanın yüzdüğü deniz
Biziz abicim biziz
Yüzdürmeyin gari

Dul hakkı yetim hakkı
Palavradır palavra
Niyazidir şehitler
Sızlamaz mı o kemikler
İnilerler gari

Yeşili inekler yedi
Hazineyi yamyamlar
Memleketin içine
Ediverdiler gari
Ne şiş yansın ne kebap
Diye diye olduk harap
Kalmadı başka örecek çorap
Yarab bizim başlara
Akıl veriver gari
Şimdi eller havada
Oylar yandı tavada
Yok eksilme cakada
Cek caklı vaatlere
Tok karnımız gari
Kıl olmadan dinleyiverin gari
Hayret birşey oluvermeyin gari
Zilleri takıverip oynayıverin gari

Söz: Cahit Berkay
Müzik: Cahit Berkay


ISSIZLIĞIN ORTASINDA

Bir düş gördüm geçenlerde
Görmez olsaydım ah olsaydım
İçime şeytan girdi sandım
Keşke hiç uyumasaydım

Birdenbire
Ateş ve duman
Feryad-ı figan
Sanki elele
Geliyor habire
Üstümüze, üstümüze

Canlar, sazlar
Kan oldular
Kesildi teller
Durdu nefesler
Ama hala
Dimdik ayakta
Ayaktalar

Çığlık kalleş
Sessizlik mi dost
Ateş ve duman
Hain düşman
Issızlığın ortasında
Issızlığın ortasında

Söz: Cahit Berkay
Müzik: Cahit Berkay


ALAGEYİK

Ben de gittim bir geyiğin avına
Ah aman aman avına
Geyik de çekti beni kendi dağına
Vah aman aman dağına

Ben giderken kayabaşı kar idi
Ah aman aman kar idi
Yel vurdu ıklım ıklım eridi
Vah aman aman eridi

Tövbeler tövbesi geyik avına
Ah aman aman avına
Siz gidin kardaşlar kaldım kaya baında
Vah aman aman kayalar başında

Ak bilekler taş üstünde çürüdü
Ah aman aman çürüdü
Siz gidin avcılar kaldım kaya başında
Vah aman aman kayalar başında

Urganım kayada asılı kaldı
Ah aman aman asılı kaldı
Esbabım sandıkta basılı kaldı
Nişanlım sılada küsülü kaldı
Vah aman aman küsülü kaldı

Söz: Anonim
Müzik: Anonim


DÖRDE ÖZLEM

Enstrümantel

Müzik: Anonim


BU DÜNYA BİZİM

Dostlar dostlar a canım dostlar
Sizlere bir çift sözümüz var

Sevmek, paylaşmak varken
Bu kavga bu talan neden

Asık suratlı
Eli silahlı
Böyle bir dünya
Olmasın reva
Çocuklarımıza

Vah vah aman
Halimiz yaman
Geçiyor zaman
Olmayalım pişman
Ah ah aman

Dostlar dostlar a canım dostlar
Bu işin bir tek yolu var

Sevmek paylaşmak canım
El ele tek yürek olmak

Bu dünya bizim yok etmeyelim
Birbirimize zehretmeyelim

Söz: Cahit Berkay
Müzik: Cahit Berkay


KEŞİŞLEME

Enstrümantel

Müzik: Anonim


SEN VARSIN ORADA

Aşkımın temeli sen bir alemsin
Sevgi muhabbetsin dilde kelamsın
Merhabasın dosttan gelen selamsın
Duyarak anarım sen varsın orada

Saklarım gözümde güzelliğini
Her neye bakarsam sen varsın orada
Kalbimde gizlerim muhabbetini
Koymam yabancıyı sen varsın orada

Çeşitli çiçekler yeşil yapraklar
Renkler içinde nakşını saklar
Karanlık geceler aydın şafaklar
Uyanır cümle alem sen varsın orada

Mevcuyette olan kudret kuvvet
Senden hasıl oldu sen verdin hayat
Yoktur senden başka ilanihayet
Inanıp kanmışım sen varsın orada

Hu çeker iniler çalınan sazlar
Kükremiş dalgalar coşar denizler
Güneş doğar perdelenir yıldızlar
Saçar kıvılcımlar sen varsın orada

Veyseli söyleten sen oldun mutlak
Gezer daldan dala yorulur ahmak
Sen ağaç misali biz dalda yaprak
Meyva çekirdeğisin sen varsın orada...


BENİ HOR GÖRME KARDAŞIM

Beni hor görme kardeşim
Sen altındın ben tunç muyum
Aynı vardan var olmuşuz
Sen gümüşsün ben saç mıyım

Ne varise sende bende
Aynı varlık her bedende
Yarın mezara girende
Sen toksun da be aç mıyım

Kimi molla kimi derviş
Allah bize neler vermiş
Kimi arı çiçek dermiş
Sen balsın da ben cec miyim

Topraktandır cümle beden
Nefsini öldür ölmeden
Böyle emretmiş yaradan
Sen kalemsin ben uç muyum

Tabiata Veysel aşık
Topraktan olduk kardaşık
Aynı yolcuyuz yoldaşık
Sen yolcusun ben bac mıyım

Hiç yorum yok: