29 Aralık 2013

Erkin Koray 1982 Benden Sana

Erkin Koray

Benden Sana


1982 Kotaş Plak

01 Bekle
02 Ay Bir Tane
03 Sevdiğim
04 Meyhanede
05 Ankara Sokakları
06 Öyle Bir Geçer Zaman Ki
07 Sayın Arkadaşım Osman
08 Silinmeyen Hatıralar


BEKLE

Sana bir çift sözüm var nolur beni dinle
Hata edipte ellere gitme
Yoksa benden başka bir sevdiğin var mı?
Benim halime itirazın var mı?

Sensiz halim bilki çok fenadır gitme
Beni nolur zorla ele güne itme
Bekle şu garip yolcuyu bekle
Saat onbiri beş geçe bekle

Olur olamaz herşeye bulma bir bahane
İlk aşkım dediğin olmaz iki tane
Hayatımız gelmeden garip bir hale
Hata edip sakın bir yerlere gitme


AY BİR TANE

Ay bir tane bir tane
Derdimiz on bin tane
Sorma gitsin halimiz
Dünyalarda bir tane

Ay bir tane öyle olsun
Biz divane öyle olsun
Sorma gitsin halimiz
Dünyalarda bir tane

Değirmende un muyum?
Denizde yosun muyum?
Madem allah yaratmış
Ben senin kulun muyum?

Eğri dedik zül olduk
İstedin bülbül olduk
Nasıl diye sorma hiç
Biz yanmadan kül olduk


SEVDİĞİM

Doğarken dünyayı böyle bilmezdim
Elimde olsaydı belki gelmezdim
Kaderin böylesine razı olmazdım
Hepsine razı ettin beni sevdiğim

Derdim var çekilmeyen aşkım var bilinmeyen
Sabrım var yorulmayan senin yüzünden
Ne olur anla beni, ne olur sevdiğim
Gönlümü öyle fakir sanma sevdiğim

Dertlerin deryasını aradım buldum
Her derdi ayrı ayrı karşımda gördüm
Derdimin dermanını onlardan sordum
Yarine git dediler bana sevdiğim


MEYHANEDE

Öyle sevdalı durma
Rakı doldur
Olan oldu bir defa
Bari hepimize yarasın
Patron adana kebabı yollasın
İsterse hesabı peşin alsın

Önce kadehler kalksın arkadaşlar
Olan oldu bir defa
Bari hepimize yarasın
Biri acılı ezme söylesin
Biride hemen boşları alsın

Hani ölümlü dünya her ne kadar
Bana sadece dert vermişse de
Bunu burada yine tekrarlarım
Olan oldu bir defa
Bari hepimize yarasın
Patron adana kebabı yollasın
İsterse hesabı peşin alsın

Köşeden takılanlar olsada
Yinede karakolda bitmesin
Bunu burada yine tekrarlarım
Biri acılı ezme söylesin
Biride hemen boşları alsın

Hadi diline geleni söylede
Hadi anlat içinde kalmasın
Senden sonra sırada ben varım
Olan oldu bir defa
Bari hepimize yarasın


ANKARA SOKAKLARI

Bu bir Ankara hatırasıdır
Ankara işidır
Yıllar önce delikanlılar
En hızlı zamanlarında, Kızılay'da

En hızlı anılarını Kızılay kaldırımlarına çakarken
Boy boy, boydan boya delikanlılar
En hızlı durumlara başlamadan önce
Birbirimize söyle bir bakıp
E bu mendili icat edene
Ne ne yağlıca yağ yağ

Ya ya ah gidi gidi meh meh

Bu bir Ankara usülüdür
Ankara'dan çıkar
Yeni olsa ne, eski olsa ne çıkar
Delikanlılar
Ben, biz, onlar
Ha... bak daha ne var
En hızlı zamanında Ankara'nın
Sevdik birbirimizi
Sen, ve ben
Belki çok erken
Ama... çok yakın olduk birbirimize
Bir kız ve bir erkek
Çığ gibi yağdık Ankara'nın üzerine
E bu mendili icat edene

Ne ne yağlıca yağ yağ
Ya ya ah gidi gidi meh meh

Kaldırımların dili yok, onlar söylemez
Biz soyleriz bunları nasıl çiğnediğimizi
Sabaha karşı fırından ekmek alıp yediğimizi
İçtiğimizi, sevdigimizi, sevildigimizi
Aslında bir hikayemizi anlatmaya kalksak
Zamanin beyni durur, denizler kurur
Peh peh peh
En hızlı durumlara başlamadan önce
Birbirimize şöyle bir bakıp
E bu mendili icat edene
Ne ne yağlıca yağ yağ
Ya ya ah gidi gidi meh meh


ÖYLE BİR GEÇER ZAMAN Kİ

Öyle bir geçer zaman ki
Dediğim aynı ile baki
Öyle bir geçer zaman ki
Dediğim aynı ile baki
Birden dursun istersin
Seneler olunca mazi
Öyle bir geçer zaman ki

Günlere bakarsın katı katı
Üzerine çekersin perde
Yoldan geçenler var da
Her akşam gelenler nerde?

Kara yazı yazıldı sanma
İnsanın da kaderi böyle
Öyle bir geçer zaman ki
Dediğim aynıyla baki
Öyle bir geçer zaman ki

Bir cevap buldun mu sorulara?
Yiğitlikte var yine serde
Nasıl gaddar seneler
Geçiyor durduğu yerde

Sana kara yazıldı sanma
İnsanın da kaderi böyle
Öyle bir geçer zaman ki
Dediğim aynıyla baki
Öyle bir geçer zaman ki

O nedir seni kızdıran
Memnun edeceği yerde?
Bak bir garip diyor ki
Nerede o yarim nerde?

Anılara kapılıp kanma
Dünyanın da düzeni böyle
Öyle bir geçer zaman ki
Dediğim aynıyla baki
Öyle bir geçer zaman ki


SAYIN ARKADAŞIM OSMAN

Sayın arkadaşım Osman
Görüşmedik çok ça zaman
Sana bir çift sözüm var
Sayın arkadaşım Osman

Namert ile oturupta
Bir masada yemek yeme
Yola çıkayım deme
Sayın arkadaşım Osman

Anlatacağıma yetmez zaman
Sayın arkadaşım Osman
Kısacası bu zaman başka zaman
Sayın arkadaşım Osman

Güzelede güzel deme
Kimseyi yakın belleme
Düşeni hiç elleme
Sayın arkadaşım Osman

Paran varsa senin olsun
Dolarken ceplerin dolsun
Nasıl olursa olsun
Sayın arkadaşım Osman

Kendine dikkat et aman
Sakın düşme hiç bir zaman
İşte yandın o zaman
Sayın arkadaşım Osman

Bak bu söylediğim sözler
Kulağına küpe olsun
Senin canın sağ olsun
Sayın arkadaşım Osman

Sana çok selam ederim
Sayın arkadaşım Osman
Beni anladın zannederim
Sayın arkadaşım Osman


SİLİNMEYEN HATIRALAR

Silinmiyor gözlerimden o hatıralar
Uzadı bitmiyor o aylar yıllar
Öldür beni yaşamayı istemiyorum
Senden ayrı bu çileyi çekemiyorum

Şimdi benim tek tesellim bir yudum şarap
Bunca yıldır ağlıyorum yetmez mi yarab?
Güldür beni ağlamayı istemiyorum
Senden ayrı bu çileyi çekemiyorum

Hiç yorum yok: