30 Aralık 2013

Hardal 1994 Seçmeler

Hardal

Seçmeler


1994 Hades Müzik

01 Nasıl Ne Zaman?
02 Zor
03 Bir Yağmur Masalı
04 Beni Anlayamazsın
05 Lanet Olsun
06 Bırak Beni
07 Bir Gün Mavi Bir Gün Yeşil
08 Uyandı
09 Sen Olmasaydın
10 Nereden Nereye


NASIL NE ZAMAN?

Gençlik bir kitaptı okuduk bitti
Canım bahar geçti çoktan kış şimdi
Ne kaldı sana bu dünyada
Ne kaldı sana bu dünyada

Hani o sevincin hani o cıvıl cıvıl kuş
(Nasıl ne zaman) Geldi nasıl gitti
Alacağın birkaç nefes hiç düşündün mü
Ne kalacak senden diye hiç düşündün mü

Bir cansız vücudun o da çürür
Toprak olur gider
Bak yıllar nasıl geçiyor
Bak yıllar nasıl geçiyor

Gençlik bir kitaptı okuduk bitti
Canım bahar geçti çoktan kış şimdi
Ne kaldı sana bu dünyada
Ne kaldı sana bu dünyada

Hani o sevincin hani o cıvıl cıvıl kuş
(Nasıl ne zaman) Geldi nasıl gitti
Bahar her zaman geri gelir
Biz olsak da olmasak da


ZOR

Zor zor zor zorla iş yapmak zor
İnsan isterse o iş kolaydır
İnsan istemezse o iş zordur
Uyumak bazen kolay bazen zordur

Bitsin artık bu ayrılıklar
Dağılsın bütün kara bulutlar
Kolay olsun hep bu zorluklar çok zor
Zor zor zor zorla iş yapmak zor


BİR YAĞMUR MASALI

O o doğmak istemedi
Öyleyse neden yeryüzüne geldi
Bunu merak etti ama hiç bilmedi

O rüzgarlar kadar özgür olmak istedi
Ve o özgür oldu
Özgürdü ama hiç kimsesizdi

İşte onun için tanrıların nefesi
Yeryüzüne doldu
Ilgıt rüzgar oldu

O aşık olmak istedi
Ve o aşık oldu
Çok sevdi ama hiç sevilmedi

İşte onun için tanrıların gözyaşları
Yeryüzüne düştü damla damla yağmur oldu
Aaaaaaaa aşık oldu


BENİ ANLAYAMAZSIN

Beni anlayamazsın şimdi
Günlerin bahar arzuların rüzgardır
Gençlik dudaklarında şarkı
Yanaklarında renk gözlerinde hevesti

Beni anlayamazsın şimdi
Günlerin bahar arzuların rüzgardır
Beni anlayamazsın şimdi
Gündüzler uzun geceler kısadır

Yatar yatmaz uyursun ne düşünce
Ne hayal ihtimal
Gönülden sevmek nedir bilmezsin
Şen bir türküdür sesin
Ama bir gün

Yapraklar dökülmüş sararmış yüzün
Geceler uzamış sonsuz bir ah gibi
Ocağın başında gözlerin belki
Takılırdı kalırdı yanan kütüğe
Anarsın gönülden sevmişti diye

O zaman dudaklarında ismim dolaşır
Bakışların gözlerimi ararsa eminim
Ocakta tutuşan ruhum olacaktır
Beni anlayamazsın şimdi
Günlerin bahar arzuların rüzgardır


LANET OLSUN

Aradan uzun yıllar geçse bile
Seni sevdim bir kere
O ilk gördüğüm güne lanet olsun
O ilk gördüğüm güne lanet olsun

Mutlu günler çok kısa sürüyor
Ayrılık çok çabuk geliyor
O ayrıldığımız güne lanet olsun
O ayrıldığımız güne lanet olsun

Yıllar geçecek ve bir kuş gibi hür ve kimsesiz
Bu günden çok daha mutlu olduğum anda
Sen benim ve aşkımı anlayacaksın anlayacaksın

Biliyorum sende beni seviyorsun
Ne dileğin varsa senin olsun
Ve sensiz geçen günlerime lanet olsun
Sensiz geçen günlerime lanet olsun


BIRAK BENİ

Bırak beni
Anlatmak istemiyorum hiçbir şeyi
Bırak beni
Anlamak istemiyorum hiçbir şeyi
Bırak beni
Paylaşmak istemiyorum hiçbir şeyi
Bırak beni
Unutalım gitsin herşeyi geçen günleri

Bırak beni
Görmek istemiyorum artık seni
Bırak beni
Duymak istemiyorum sesini
Bırak beni
Çık git odamdan yalnız bırak beni

Yıllar boyu yaşadık beraber
Bir gün bile yüzüm gülmedi
Uyan artık bu rüya bitti
Bırak beni bırak beni

Bırak beni
Görmek istemiyorum artık seni
Bırak beni
Duymak istemiyorum sesini
Bırak beni
Ne istersen al yalnız bırak beni
Bırak beni bırak beni bırak beni

Yıllar boyu yaşadık beraber
Bir gün bile anlamadın
Sormadan bir gün halimi
Yalnız aşk yalnız aşk bekledin benden


BİR GÜN MAVİ BİR GÜN YEŞİL

Bir gün mavidir bir gün yeşildir
Her gün güzeldir gözlerin
Ben bir gün maviyi bir gün yeşili
Her gün seni severdim

Sen hayatımı değiştirdin
Sen aşk üzerine yeminler eden
Sen gülerken gözleri gülen

Ben bir gün maviyi bir gün yeşili severken
Terketme ne olur yalnızlığa
Nasıl dayanırım bu ayrılığa
Sürükleyip renkli dünyalara
Bırakma birden karanlıklara

Sen rüyalarım sen düşlerim
Sen gecelerim sen gündüzlerim
Sen ömrüm boyunca tek sevdiğim
Ben senin sevginle girmek isterken toprağa

Terketme ne olur yalnızlığa
Nasıl dayanırım bu ayrılığa
Sürükleyip renkli dünyalara
Bırakma birden karanlıklara

Ne ysapsam nasıl yapsam olmuyor
Gönlüm yalnızca seni istiyor


UYANDI

Sus artık konuşma sesini çıkarma
Oraya buraya koşturup durma
Kocaman kız oldun gürültü yapma
Derin güzellik uykusundan kedim uyandı

Otur işte şurda oynayıp durma
Boş yere beni bağırtıp durma
Sinirleniyorum kalbimi yorma
Derin güzellik uykusundan kedim uyandı

Sakim ol bağırma yerler vurma
Elini kolunu sallayıp durma
Yürürken dikkat et kuyruğuna basma
Derin güzellik uykusundan kedim uyandı

Ya şimdi kedim yerinden kalkarsa
Ya zavallının bir de karnı açsa
Azıcık uslu dur Allah aşkına
Derin güzellik uykusundan kedim uyandı


SEN OLMASAYDIN

Sen olmasaydın
Aydınlık olmayacaktı dünya
Sen olmasaydın
Sevgi nedir bilmiyordum hâlâ
Sen olmasaydın
Gülmek nedir bilmiyordum hâlâ
Sen olmasaydın
Ağlamak nedir bilmiyordum hâlâ
En sıkıntılı anımda unuturdum herşeyi

Gözlerine baktığımda
Sana dokunduğumda
Bak gözlerime ve anla
Yıllar geçse de hâlâ seni seviyorum seni seviyorum

Sen olmasaydın
Aydınlık olmayacaktı dünya
Sen olmasaydın
Sevilmek nedir bilmiyordum hâlâ
Sen olmasaydın
Öpüşmek nedir bilmiyordum hâlâ
Sen olmasaydın
Yalnızlık nedir bilmiyorum hâlâ

En sıkıntılı anımda
Unuturdun herşeyi
Gözlerine baktığımda
Sana dokunduğumda
Bak gözlerime ve anla
Yıllar geçse de hâlâ
Seni seviyorum seni seviyorum seni seviyorum
Seviyorum
Seni


NEREDEN NEREYE

Kimin bu ses kulaklarımı dolduran
Kimin bu eller durmadan çalışan
Kimin bu yüz aynada bana bakan
Kim bu sarışın kadın yanımda duran
Kimim ben biliyor musun sen
İsim takıp çağırdığınız adam mıyım ben
Neye yaşadığımı neden öldüğümü bilmeden
Nerden gelip nereye gidiyorum ben

Kimin bu ses kulaklarımı dolduran
Kimin bu eller durmadan çalışan
Kimin bu yüz aynada bana bakan
Kim bu sarışın kadın yanımda duran

Kimim ben biliyor musun sen
Görüp duyup dokunduğunuz adam mıyım ben
Neye yaşadığımı neden öldüğümü bilmeden
Nerden gelip nereye gidiyorum ben

Çığlığımı duyabilir musun sen
Madem ki geldik dünyaya
Bir gün unutulmak neden
Neye yaşadığımı neden öldüğümü bilmeden
Nerden gelip nereye gidiyorum ben


1978 - 1980 arası; Nasıl Ne Zaman" ve "Nereden Nereye" adlı iki LP ile, rock severlerin beğenisini kazanan Hardal batı normlarında rock soundu çıkartan ilk gruplardandı. Grup elemanlarının bir kısmının ABD'ye ve Kanada'ya yerleşmeleri grubun dağılmasına neden oldu. Günün birinde tekrar çalışmalarına devam etmek üzere sözleşen grup elemanlarının Türkiye'ye dönüşü üzerine, İstanbul'da kalan Cahit Kukul (gitar) ile birlikte Hardal'ın yeniden kuruluşu gündeme geldi.

Seçmeler; o zamanların teknolojik immkanları ile İstanbul Gelişim Stüdyosu'nda kaydedilen iki LP'den derlendi.

Bol Hardal'lı günler dileğiyle tüm müzikseverlere sevgilerle...

Cahit Kukul

Hiç yorum yok: