29 Aralık 2013

Erkin Koray 1996 Gün Ola Harman Ola

Erkin Koray

Gün Ola Harman Ola


1996 Mega Müzik

01 Gün Ola Harman Ola
02 Akrebin Gözleri
03 Melek Misin?
04 Sakın Gitme
05 Öfke
06 Mermer Gibi
07 Mezarlık Gülleri
08 Gökteki Yıldızlar
09 Tutturamazsın


GÜN OLA HARMAN OLA

Yıllar oldu halim böyle
Gün ola harman ola
Kor olmadan küle
Sabır ola sarman ola

Nerede o pembe yarınlar?
Nerede mor kaldırımlar?
İnsan oğlu böyle mi var?
Gün ola harman ola

Gün ola harman ola
Sabır ola sarman ola

Ye babam ye ye kalmasın
Fakir ekmek te almasın
Dünyayı yesen doymassın
Sabır ola sarman ola

Cambaz olduk bak hepimiz
İp üstünde kaderimiz
Yürüyoruz hep çaresiz
Gün ola harman ola

Gün ola harman ola
Sabır ola sarman ola


AKREBİN GÖZLERİ

Akrebin gözleri her an üstümde sanki
Akrebin gözleri öyle yaman ki
Öylece bakıyor hiç göz kırpmadan
Bekliyor beni kımıldamadan

Hainlikle dolu boşalan bakışları
Sanki bitmez bir kin nefret soluyor
Yavaş yavaş yandan yaklaşışları
Belli ki küçük bir fırsat kolluyor

Sen oradasın ben buradayım
Sanma ki ben korkulardayım
Bundan böyle ben kuşkulardayım

Akrebin gözleri akrebin akrep
Akrebin gözleri akrep akrep

Akrebin gözleri, zaman böyle geçerken
Bekleme boşuna bekleme beni
Bir yerlerden gelip bir de giderken
Varolmak yokolmak ne farkeder ki?

Akrebin gözleri akrebin akrep
Akrebin gözleri akrebin akrep


MELEK MİSİN?

Orda mısın burda mı?
Sağlam mısın hurda mı?
Bilemedim bunları
Melek misin şeytan mı?

Kısmet misin kahır mı?
Gider misin kalır mı?
Bilemedim bunları
Melek misin şeytan mı?

Mavi boncuk taksanda
Irmak olup aksanda
Şahin olup uçsanda
Sorular var kafamda

Sevda mısın bela mı?
İyi misin fena mı?
Bilemedim bunları
Melek misin şeytan mı?


SAKIN GİTME

Her gördüğünede kanma
Tatlı sözlere inanma
Seni çok sevecek sanma
Beni dinle sakın gitme

Toprak olacağız birgün
Sensiz hayat bana sürgün
Şu gözlerim sensiz üzgün
Beni dinle sakın gitme

Beni üzdüğüne yanarsın
Sonra sararıp solarsın
Kız sen beni çok arasın

Bir kızarsam sen görürsün
Gurbet elde sürünürsün
Belki de erken ölürsün
Beni dinle sakın gitme


ÖFKE

Bir tutam öfke
Takılır kalır içimde
Kurtulamam atamam
Bu öfkeyi içimden

Binlerce hile
Binlerce hurda varken
Bunları unutamam
Namert cirit atarken

Seninle bir olalım
Kurtulalım atalım
Bu bitmeyen öfkeden
Gel kurtar beni

Bir tutam öfke
Sarar damarlarımı
Öfke taştan katı
Yoksa keskin satır mı?

Belki bir gün gelir
Öfke bir kabus gibi
Öyle bir yerleşir
İçimden gitmez gibi


MERMER GİBİ

Bu gün de bir dolaştım sokak sokak
Beş on çocuk sıra çemberler gibi
Halleri kalbime yuvarlanarak
Soğuk soğuk yaslandım mermer gibi

Kimi çapkın kimi başıboş kimi
Sokakların en kıdemli hakimi
Dikkat ettim şu bir günlük zevkimi
Bu bir avuç beş on çocuk yer gibi


MEZARLIK GÜLLERİ

Solan yüzleri
Dolan elleri
Boş gönülleri
Kollar mezarlık gülleri

Sonsuz düzeni
Mutsuz bedeni
İpek kefeni
Gözler mezarlık gülleri

Soğuk taşlarda
Yeşil çimlerde
Kara toprakta
Açar mezarlık gülleri


GÖKTEKİ YILDIZLAR

Uzaklardan bana bakarlar
Benimle hep sabahlarlar
Gökteki yıldızlar

Başucumda nöbet tutarlar
Dinler derdimi sadece onlar
Gökteki yıldızlar

Herkez gider onlar kalırlar
Tek dostumdur
Gökteki yıldızlar

Aylar geçse yılar geçse
Tek dostumdur
Gökteki yıldızlar

Bazen yağmur yavaştan damlar
Onlar hemen ağlaşırlar
Gökteki yıldızlar

Bulutlarda beni ararlar
Dinler derdimi sadece onlar
Gökteki yıldızlar


TUTTURAMAZSIN

Tutturamazsın tutturamazsın
Bu palavları yutturamazsn

Yanağı da benli
Gözleri nemli
Görünüşü demli
Halinden de belli
Kırdokuz elli

Tutturamazsın tutturamazsın
Bu palavları yutturamazsn

Kalmış iki arada bir derede
Çalımları nerede?
Kupa ası elinde
Tenceresi belinde

Tutturamazsın tutturamazsın
Bu palavları yutturamazsın

Hiç yorum yok: