29 Aralık 2013

Kudret Kurtcebe 1999 Şizofren

Kudret Kurtcebe

Şizofren


1999 Ada Müzik

01 İntro
02 Şizofren
03 Savaşın Babaları
04 Pasifist
05 Beat
06 Tek Başına
07 Aptal Kutusu
08 Şöhret
09 Daraldım
10 Parasal Sevgi
11 Ahlak İflası


İNTRO

Instrumental


ŞİZOFREN

Gecenin kılı kağıttan aşagı düşerken
Aptallara yer yoktur somun ekmek yerken
Kokuşmuş erdem töreleri tencerede kaynarken
Çorba yapmaya gerek yoktur

İnançlılar inançlılar ile kapışır
Aptalların kanı kanalizasyona karışır
Kafatasları dizi dizi izledik sizi

Bak inançlı beynin beyinsiz kafatası
Bir zamanlar ateş püskürürmüş
Ama şimdi beyinsiz bir kafatası

Tehlikeli bir şizofren uydurdu masallar
Nüfusu dengelemek için.


SAVAŞIN BABALARI

Savaşın babaları
Yakın puroları
Belki bir Vietnamlı

Savaşın babaları
Yakın puroları
Belki de bir Iraklı

Yeni dünya dümencileri
Demokrasi havarileri
Özgürlük anıtı
Hilkat garibesi

Köleleşen insan
Global mlobal
Yeni terane
Yeni masal

Hollywood salatası
Mtv zırvası
Grammy çöplüğü
Karadelik yutmalı

Yıkılan duvar
Çöken bir tarih
Çürük kapitalist
Tektip sosyalisti

Savaşın babaları
Yakın puroları
Belki bir Vietnamlı

Savaşın babaları
Yakın puroları
Belki de bir Iraklı


PASİFİST

Ben pasifist
Dünya çocugu
Ayakta durmaya çalışan
Sınırsız silahsiz
Tek başına
Silahsız
Umarsız

Kendi kendinle
Barışık
Umarsız

Yaşamak için
Yaşamak
Tüketmek tüketilmek
Sebepsiz sonuçlar


BEAT

Ben bir bitim
İnsanları şarkı sözlerimle kaşındırırım

Ben bir bitim
Kanatlarım var benim
Uçmaktan korkmam

Yüksekten bir şey gözükmez
Aşağıda ise bir şey yok

Ben bir bitim
Uçmaktan korkmam
Dişlerim keskindir benim

Ben bir bitim...

Ben bir bitim
Tüylerim kaşındırır
Korkum yok, sınırlarım yok

Ben bir bitim
Kanatlarım var benim
Uçmaktan korkmam

Yüksekten bir şey gözükmez
Aşağıda ise bir şey yok

Ben bir bitim
Uçmaktan korkmam
Dişlerim keskindir benim

Ben bir bitim...


TEK BAŞINA

Kim olursan ol
Ne istersen yap
Sen de bu dünyada tek başınasın.
Anne kolunda
Baba yolunda
Kardeş yanında tek başınasın.
Tek başımıza, tek başımıza
Hep tek başımıza.
Tek başımıza kalmışız
Hani anan hani baban?
Gördüklerin, sevdiklerin
Hani kardeşin ve arkadaşın?
Bir baştan öbür başa
Yayılmışız bu dünyaya
Bir uçtan öbür uca
Dağılmışız bu dünyaya
Tek başımıza, tek başımıza
Hep tek başımıza.
Sözler altında, gözler altında
Yaşam kavganda tek başınasın.
Nefes alırken
Nefes verirken
Gülüp ağlarken tek başınasın.
Tek başımıza, tek başımıza
Hep tek başımıza.
Tek başımıza kalmışız
Hani anan hani baban?
Gördüklerin, sevdiklerin
Hani kardeşin ve arkadaşın?
Bir baştan öbür başa
Yayılmışız bu dünyaya
Bir uçtan öbür uca
Dağılmışız bu dünyaya
Tek başımıza, tek başımıza
Hep tek başımıza.
Sözler altında, gözler altında
Yaşam kavganda tek başınasın.
Nefes alırken
Nefes verirken
Gülüp ağlarken tek başınasın.
Tek başımıza, tek başımıza
Tek tabanca!


APTAL KUTUSU

Aptal kutusu
Benlik çalan
Boyalı basın
Kalem tüccarlari

Rekabet
Yabançılaşma
Hırs, para, kariyer

Renkli dünya
Sahte raiting
Kütlesel çöküş

Toplum dayatmacı duvar
Çevre uyumcu
Sahte benlik
Kayıp ülkenin çocukları


ŞÖHRET

Çocuk rahatsız mısın?
Şöhret olmaktan.
Korkma aynalardan
Korkma bak
Kendini gör

Çocuk
Kötüye mi kullanıldın
Sen mi olamadın?
Şöhret kapıları
Rahatsız mı rahatsız

Körpe çocuklar
Kötüye kullanıldı
Popülerlik yozlaşma
Şöhret
Budalalık

Cerahat patlayacak
Pislik akacak.


DARALDIM

Huğuhu hu hu hu...

Popüler müzik uyuşturmaca
Kuponlu gazete hep safsata
İnsan minsan tüketilmiş
Beyin yıkamaca, uyuşturmaca

Ben, böylesine, hiçbir zaman daralmadım

Bombardıman altındayız

Kozmos üstünde
Planet üstünde
Uçuyoruz birlikte

Ben, böylesine, hiçbir zaman daralmadım

Daral daral daral daraldım
Daral daral daral geldi be


PARASAL SEVGİ

Gençken hayal ettim;
Dünyayı değiştirmek

Her şey kokuşmuş
Gücüm sınırlı

Gitarım süpürge, ben işçi

Sonunda kenef patladı
Gelecek, şiddet
Yeni yüzyıl
Sancılı gelecek

Gitarım süpürge, ben işçi
Dünyayı süpürdüm
Üzerine tükürdüm
Kokuşan tüm değerlerin

Parasal sevgi
Dayanır pisliğe

Gitarım süpürge, ben işçi
Dünyayı süpürdüm
Üzerine tükürdüm
Kokuşan tüm değerlerin


AHLAK İFLASI

Junkieler, fahişeler, şarapçılar...
Ahlak iflası

Saf, temiz olan kayıp, kim sorumlu
Solucanları kim saldı

Gün be gün kendini aşağıladın, hapsettin
Esir oldu hayallerin
Çöktün "hıhhı", dibe vurdun

Sahte sevgi, sahte sadakat
Satılmış ruhlar, satılmış

Açık arttırma!
Satılan ben
Satılan sen
Satılan hepimiz!

Hiç yorum yok: