29 Aralık 2013

Erkin Koray 1985 Ceylan

Erkin Koray

Ceylan


1985 Emre Plak

01 Çöpçüler
02 Gözlerim Her Yerde
03 Uzat Serçe Parmağını
04 Anlamadım
05 Olay Olur
06 Ceylan
07 Bir Gün Geçti
08 Muallim
09 Söylenir Bana
10 Yaşayan Sen Ölen Ben


ÇÖPÇÜLER

Aşktan yana şansım yok
Ağlıyorum derdim çok
Aşkımı kaybetmişim
Sordum sordum bulan yok

Dün gece çok aradım
Aradım bulamadım
Kör olası çöpçüler
Aşkımı süpürmüşler

Sokaklarda ne ararsın?
Beni kimden sorarsın?
Ben düştüm aşk ateşine
Sende düşme yanarsın

Dün gece çok aradım
Aradım bulamadım
Kör olası çöpçüler
Aşkımı süpürmüşler


GÖZLERİM HER YERDE

Gözlerim her yerde seni ararım
Bir gün geçmedi seni aradım
Anladım sensizlik bir boş hayatmış
Sevgilim sensizlik bir boş hayatmış

Biliyorsun bunu gelmiyorsun
Kalbimin sesini duymuyor musun?
Dilerim tanrıdan seni üzmesin
Bir gün olsun yine bensiz güldürmesin

Sevgiye, şefkate her gün muhtacım
İsterdim her günümde bir sen olsaydın
Sevgine aşkına mahrum ettin beni
Yüzüm hiç gülmedi gittin gideli


UZAT SERÇE PARMAĞINI

Bu sevdanın sonu yok
Ayrılık zehirli ok
Anladım ki sevgilim
Sendan bana fayda yok

Uzat serçe parmağını
Küstüm seninle
Aradaki bağları
Kestim seninle

Artık bana gelme
Yüzüme hiç gülme
Sildim kalbimden seni
Kaybettin beni

Beklemekten usandım
Yışllarca boşa yandım
Ne kadar cahilmişim
Sana nasıl inandım


ANLAMADIM

Anlamadım ne oldu
O günden bu güne kadar
Her günüm bir ayrı
Her gecem bir ayrı
Her baktığım yerde bir sen her nefesde
Her düşüncem sen
Anlamadım ne oldu birden

Ben sevmeyen sevmek istemeyen
Seviyorum deli gibi gönülden

Sen mevsimler gibi değişen
Sen çiçekler gibi açan
Her gülüşünde güneş gibi doğan
Hayatamı dolduran gönlümün bir tanesi sen
Anlamadım ne oldu birden

Ben sevmeyen sevmek istemeyen
Seviyorum deli gibi gönülden

OLAY OLUR

Babam bana derdi
Beri bak, beri bak
Yaşamın anahtarı sende
Ne ekersen onu biçersin

Alnıma yazılmış olan olur
Çekmeye bende mecburum
Razıysam ben kaderime
Kolay olur, kolay olur

Babam bana derdi
Beri bak, beri bak
Her istediğin olur sanma
Boş ümitlerle hep avunur gidersin


CEYLAN

Bendim bu dağların garip çobanı
Gönlüm düştü sevdim bizim Ceylanı
Dedi çoban iste beni babamdan
Dedim çoban kız ister mi ağadan

Dur dedi durmadım sar dedi sarmadım
Dedi ki niye niye niye niye
Dedim ağam duyarsa vurdurur beni
Vurur çifte tüfenk ile öldürür beni

Benim gibi bir çobana verir mi seni
Ceylan ceylan ceylan ceylan
Dedim sonra boynunu büktü de gitti
Gözlerinden yaşları döktü de gitti
Testisini vurdu yere kırdı da gitti

Dedi çoban sevgilimsin canımsın
Dedim sen de baban gibi zalimsin
Üç gün sonra beni dağda buldular
Gelip gelip tam böğrümden vurdular

Dur dedi durmadım sar dedi sarmadım
Dedi ki niye niye niye niye
Dedim ağam duyarsa vurdurur beni

Vurur çifte tüfenk ile öldürür beni
Benim gibi bir çobana verir mi seni
Ceylan ceylan ceylan ceylan
Dedim sonra boynunu büktü de gitti
Gözlerinden yaşları döktü de gitti
Testisini vurdu yere kırdı da gitti


BİR GÜN GEÇTİ

Bir gün geçti aradan, bir yıl geçti sandım
Seni ne kadar çok sevdiğimi anladım

Sen benim kaderimin verdiği en güzel en şirin dertsin
Sen benim dertlerimin en güzeli, en şirinisin

Günler gelip geçiyor, hayal olup gidiyor
Kader bir gün olsun benden yana gülmüyor


MUALLİM

Penceresi cam cama muallim
Selam saldım amcana muallim
Amcan kızını varmazse muallim
Turşu kursun fincana muallim

Penceresi kapalı muallim
Kolu altın saatli muallim
Sen böyle değil idin muallim
Ablasından öğütlü muallim

Penceresi perdeli muallim
Çiçek açtı zerdali muallim
Yeni de bir yar sevdim muallim
O da benden sevdalı muallim


SÖYLENİR BANA

Sönük kalır mehtap bile
Yanakların benzer güle
Güzelliğin dillden dile
Söylenir bana, söylenir bana

Yanıyor kalbim senin aşkınla
Dertlere düşürdün, bir bakışınla
Öldürme derdinle, bu genç yaşımda

Düşman gibbi görme beni
Kalbe vurma hançerini
Küle dondur ateşini
Sen derdin bana, sen derdin bana

Ben acı çeksem kim dermen olur?
Gözlerimin yaşı akar sel olur
Derdime bir çare bulsan ne olur

Gözüm görmez hiç bir şeyi
Unutturdun sen her şeyi
Yar seninle sevişmeyi
Çok görme bana, çok görme bana


YAŞAYAN SEN ÖLEN BEN

Bilmem ki ben mi sen yoksa sen mi ben
Bendende yakınsın sen bana benden
Hasretin zehrinden sevdam elinden
İçilen sen, içtiren sen
İçen ben

Sevmek mi sevgilim benim günahım?
Göklere erişti feryadım, ahım
Aşkımın şahidi olsun Allahım
Sevilen sen, sevdiren sen
Seven ben

Seninle kayboldu
Güneşim, ayım şimdi bir karanlık
Renksiz dünyayım yıkıldı temelden
Gönül sarayım yıktıran sen, yaktıran sen
Yanan ben

Değeri yok mu sende mazinin
El ele göz göze geçen günlerin
Sayende esiri oldum ecelin
Yaşayan sen, yaşanan sen
Ölen ben

Hiç yorum yok: